
Nyt fra Otterup Museum
Kære medlem. Det er i år siden at ”Frelserens Hospitals” sidste beboer Abelone Marie Ibsen flyttede ud. Hun var dermed den sidste beboer i huset, inden at hospitalet blev til bibliotek. Museet har i år fokus på ”De sidste”, som boede på hospitalet. Hvor kom de fra? Hvem var de? Og hvorfor endte de på hospitalet? Det kan vi alle blive lidt klogere på med denne udstilling.
Otterup Museum inviterer dig til en ny og interessant sæson. Der er kaffe på kanden, kage til alle. Kristi Himmelfartsdag d. 14. maj fra kl. 10 til 13.
En anden interessant udstilling er om Otterup vikingen. Vores Museum har nu den store fornøjelse at give nyt liv til fortællingen om Otterup vikingen, der levede sit liv som bonde, men også deltog i de store togter. Ham kan du og din familie opleve, møde og se.
Du kan også opleve vores miniature vikingegård, som er helt og aldeles håndlavet. Du kan møde og snakke med ”håndværkerne” på dagen. En enestående oplevelse, som kun fås på Otterup Museum. Sibylle og Knud, der står bag er på museet d. 14. maj, hvor I kan møde dem.
Du kan også mærke historiens sus, når du møder vores skolestue, skomagerværkstedet og hører om ”Frelserens Hospital”. Vi har åbnet hver lørdag kl. 10 – 13 -. Sommeren igennem kan du opleve forskellige sider af vikingelivet, og hører om skomagerens historie.
Sidst men ikke mindst kan I opleve vores flotte museum, der er renoveret fra top til tå (udvendigt) Del din glæde sammen med os. Se næste side.
Vi glæder os til at se dig og din familie,
Bestyrelsen.